Rabu, 24 Februari 2010

sukarnye...!

salam alaik...skrg dh kul 4.40 pg..aku stil xblh nk lelap mata wpun mngantuk di thp yg sgt2 perlu ditutup...~fuuh!~

ntahla...celaru fkir mcm2, akhir2 ni byk ujian dtg menimpa...bertimpa2 n brt...ku tahu KAU syg kn aku ya RABB!...
ujian mengajar aku mengenal kemmpuan diriku aku dilevel yg mana...terkdg angin 'mengalah' kerap dtg..plg dahsyat, di saat yg bnr2 genting...'tersungkur' jgk aku kdgkala...(mcm skrg la, blh xtido mlm aku dibuatnye).....think positive 2 HIM diriku! teringat kata2 hikmah ibuku...DIA beri sbb DIA terlalu sayang....ya!DIA syg padaku...spy aku xhanyut slalu dibuai mimpi2 indah dunia ni...spy aku sntiasa sedar DIA adlh PENCINTA ttpku...syukran ya ALLAH!

kdg2, terbit jg sungutan n rungutan dari bibir ni..keluhan bertalu2 dilafaz padaNYA...aku hamba hina ya RABB,ringankn aku dgn beban yg berat ini....~rintihan dlm keluhan~
tapi...aku patutnya bersyukur!....DIA beri krn DIA syg...dlm byk2 hambaNYA, aku yg diuji tika ini...

msti msg2 still wondering ape...trlalu pribadi, tp aku ttp ingin berkongsi...mengeluh n mengeluh krn bg ku itu terapi dismping keazaman utk maju n bersbr ats ujianNYA...

klu aku bkn mawar yg sejati, aku tidak lyk utk seekor lebah yg sgt2 baik sifatnya...klu aku mawar yg sejati, aku bnr2 tidak ingin didampingi kumbang yg jelas2 sifatnya merosakkan...namun, ku yakin hanya DIA yg menilai siapa diriku dan lbh arif ttg ku...siapun 'dia' aku tau itu yg terbaik yg tlh tersedia direncana olehNYA....mg aku tergolong dikalangan org yg bersyukur ya RABB!

dhla omelan n bebelan di pagi2 subuh ni...mg DIA mndgr kalamku ini...ALLAHumma ameen...


'sabar itu indah'

p/s: 'terapi' di pagi hari...mcm 'slmt pg m'sia' la plak...kihkihkih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan