Khamis, 10 Disember 2009

20 ogos 2009

1 of unforgettable date in my life...

tarikh ni tarikh aku selamat dikhatamkan oleh 2 person who-guide-me dlm mngapai kt penang...

ustazah Khadijah n Ust Nasrul Fata...dua2 org balik pulau...berbanggalah kalian =)

2 mingu b4 date 2, aku masih terkial2 mengejar muqarar...time 2 baru juzu' 27 (surah al-qamar) tibe2 aku DIKEJUTkan dgn 1 memo Majlis Wada' semester akhir...otak ligat berfikir...sempat ke aku join menjadi antara yg dikhatamkan....bercongak2 dlm kepala wak2 otw blk hostel..sempat ke dlm 2 minggu ni habiskan 3 juzu'?

kdg2 fkir sempat je sbb aku pernah hafal juzu' 29 n 30...mgkn xde mslh...
kdg2 fikir mcm xsempat je nk abiskan sbb hanya 2 minggu...tolak cuti, tolak wk2 kuliyah, tolak wk2 aku nk main2...(huhu,jgn tiru aksi ni) mane sempat nk ligan?
ditambah plak keadaan musyrifah aku yg ada anak kecil...yg menuntut perhatian sang ibu dek kerana breasfeeding without bottle...mane nk lyn aku lagi??

tapi.....semua nya direncana DIA awal2 lagi kan?

aku selamt khatam n antara listed khatam banat yang terawal (2nd) ALHAMDULILLAH A'LA KULLI HAL.....selama 2 tahun 10 bulan aku selamat utk memulakan perjalanan terawal..sebaris huffaz2 yg lain...tapi, mampu ke aku??

ya...MAMPU KE AKU??

ayat 2 selalu berlegar2...pertanyaan yg aku xde jawapannya...

bile aku dlm proses utk mengkhatamkan Quran, aku rase seronok nye tgk senior2 khatam...kami stdnt banat ni beria2 excited bile dgr ad yg nk khatam...seronoknye dh jadi Al-Hafiz...(sebut je aku dh meremang bulu roma)...sebut je, ad je shbt2 aku yg menangis...how hepi we r bile dgr....raikan majlis Wada' mereka dgn gembiranya.....




==nnt sambung==

Tiada ulasan:

Catat Ulasan