Rabu, 25 November 2009

my 1st entri

urmmm....tgk maudhu' dh tau..org bru dlm dunia2 blog nie...
yup...diriku masih baru...baru nak mula bertatih2...selama ni as a silent reder blog2 lain...seronok baca kisah2 hidup sahabat2 kat luar yang dari pandangan aku, insan2 yg cukup rajin berkongsi rasa setiap detik selagi nafas masih dipinjamkan.........
dulu aku fikir blog2 ni sesuatu yg cukup 'menyesakkan' until aku attend satu kelas fiqh wk2 belajar dulu...terngiang2 kata ustaz tentang sabda baginda yg aku sure smua hafal....
"ditinggalkan anak adam 3 perkara : anak yg soleh, ilmu yg bermanfaat dan sedekah yg diinfakkan"then, ustaz 2 huraikan 1 persatu pd kami yg masa 2 baru nk mengenal apa itu kitab Fiqh Manhaji..siap contoh2 lagi, tapi pada 'ilmu yg bermanfaat' 2 beliau tekan isu blog...die kate 2 pn slh 1 pengantara terdekat kamu dalam berdakwah,yela zaman skrg ni...Gunakan kemudahan yg dikurniakanNYA,.............aku terpanggil utk menulis, aku terpanggil utk mencoret secebis pengalamn kehidupan yg mungkin blh dikongsi...



Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan